' ' '
 
 
Rendelje meg a DVD-t:
 

SzakembereknekSzülőknekFiataloknakGyerekeknek
Untitled 1

Sport

Sport fiatalok képBüszke lehetsz rá, hogy fontos számodra a mozgás, a sport. Amellett, hogy javítja az állóképességedet, része az egészséges életmódnak, megtanít küzdeni, kitartásra, önfegyelemre nevel. A csapatsportok pedig a kortársaiddal való kapcsolatok, barátságok alakulásában is fontos szerepet játszhatnak.

Ugyanakkor sok fiatal sérül meg azért, mert edzéstervét nem az edzettségi állapotának megfelelően állítja össze, túl gyorsan akar eredményt elérni. A biztonságos sportolásban elengedhetetlen a fokozatosság.

  • Mindig melegíts be, mert a be nem járatott izmok, ízületek sokkal merevebbek, szakadékonyabbak, sérülékenyebbek. Ugyanannak az esésnek egészen más lesz a következménye bemelegítés után, mint anélkül.
  • Tartsd be a játékszabályokat. A sportban a szabályok sokszor a durvaságok elkerülését, és ezáltal a másiknak okozott sérülés kivédését szolgálják.
  • Használd az adott sporthoz ajánlott védőfelszerelést. A kiválasztásukkor figyelj a jó minőségre, és rendeltetésszerűen tedd fel, és viseld őket.
  • A sportoláskor figyelj a mozdulatok helyes kivitelezésére, a megfelelő technikára.
  • Tarts szüneteket, hogy szervezeted regenerálódhasson.
  • Ha fájdalmat érzel, hagyd abba a sportot.
  • Ne használj doppingszert, táplálék kiegészítőt. A fokozatosan felépített rendszeres edzéssel fejleszd erődet, ügyességedet.
  • Alkohol, gyógyszer vagy más tudatmódosító szer hatása alatt ne sportolj.
Kapcsolat - Országos Gyermekegészségügyi Intézet 2012 - Image courtesy of FreeDigitalPhotos.net